PIPO investeert in nieuwe verpakking - 11/04/2014

SINT-TRUIDEN - Het fruitsappenbedrijf PIPO blijft investeren in een vernieuwde verpakking. Het Truiens familiebedrijf produceert jaarlijks 2000 hectoliter sap dat je in heel Vlaanderen in verschillende verdeelpunten kan kopen.


Jaarlijks zakken enkele duizenden toeristen uit heel Vlaanderen af naar de Bloesemlounge van PIPO. Toch bevindt de hoofdactiviteit van het familiale bedrijf zich in het maken van acht verschillende soorten vruchtensappen, voornamelijk van vruchten uit eigen teelt. "Mijn man en ik samen met 3 van onze kinderen werken voltijds voor PIPO", legt zaakvoerster Veerle Van Hoof uit. "Wij doen nagenoeg alles zelf. We telen onze eigen vruchten, maken zelf onze sappen en baten de bloesemlounge uit. We hebben onze handen vol, maar bij ons ligt de nadruk op het ambachtelijke!"


Om de toekomst te verzekeren investeert het bedrijf volop in nieuwe technologieën. "We brengen vandaag een gloednieuwe verpakking op de markt namelijk Pouch 1,SL, uniek in BENELUX en horend bij de top 3 van ecologisch verpakkingsmateriaal", zegt ze trots. "Een semiautomatische afvulmachine maakt het mogelijk om 1 SOOL appelsap per uur af te vullen. Deze machine staat garant voor een nog betere kwaliteit en biedt een oplossing voor de steeds groter wordende vraag naar PIPO sap. Verrassend is dat de eerste persingen van deze pouches al verkocht zijn voor de aanvang van de productie!"


Het familiebedrijf dat officieel van start ging in januari 2007 realiseerde de voorbije twee jaar een verdubbeling van hun omzet. Momenteel produceert het bedrijf 2000 hectoliter vruchtensap per jaar. "Met de nieuwe verpakking hopen we daar 30 tot 40% bij te kunnen doen", vult zoon Brecht Porreye zijn moeder aan.

 

Tekst: Tim Dehaen

 

Terug naar overzicht | Terug naar "Regionaal nieuws" overzicht

Reacties
Sociale Media
TRUDO FM POLL
Ik luister naar Trudo Fm via
Sint-Truiden 105.2 FM
Livestream
ADVERTEERDERS
  • Hier Adverteren? 2
  • Pierard
  • S D B DIENSTENCHEQUE BEDRIJF
  • Impermo