Jeugdige Truiense shoppers naar Ibiza met Dimitri Vegas & Like Mike - 23/04/2016
Jeugdige Truiense shoppers naar Ibiza met Dimitri Vegas & Like Mike

SINT-TRUIDEN - Shop & The City, het vernieuwende Truiense shoppingconcept rond de gepersonaliseerde klantenkaart, maakt na twee jaar de balans op. Opmerkelijke vaststelling: amper 6% van de in totaal 40.000 gebruikers zijn twintigers. Zelfs de tachtigers doen beter...Om de 'generation Y' te activeren, verloot Shop & The City de komende 100 dagen tickets voor het EK voetbal,Tomorrowland, het nieuwe stadsfestival, Pukkelpop en een optreden van Stan Van Samang. Als klap op de vuurpijl nemen twee gelukkigen het vliegtuig richting Ibiza, voor een party met Dimitri Vegas & Like Mike.

 

Sint-Truiden loopt al twee jaar storm voor 'Shop & The City'. Dit shoppingconcept draait rond een gepersonaliseerde digitale klantenkaart. Wanneer je iets koopt bij de Truiense handelaars en je jouw kaart scant via de tablet in de handelszaak, maak je (via loting) elke maand kans om een auto te winnen.

 

Twintigers zwaar ondervertegenwoordigd

 

Twee jaar na de eerste scan maakt schepen van citymarketing Pascal Vossîus de balans op: "Ondertussen telt de 'Shop & The City'-kaart al 40.000 gebruikers", weet Pascal. "Toen we het aantal geregistreerde kaarten analyseerden, kwamen we echter tot een opmerkelijke vaststelling. Shoppers tussen 20 en 30 jaar - toch een generatie die vertrouwd is met tablets en technologie - zijn zwaar ondervertegenwoordigd . Ze vormen amper 6% van het totaal aantal gebruikers. Vreemd, want sociologen typeren deze generatie net als 'ondernemend, besluitvaardig en omgevingsbewust'. We vermoeden dat de opmars van het online shoppen hier voor iets tussen zit."

 

Generation Y activeren

 

Shop & The City blijft echter niet bij de pakken zitten. De Truiense handelaars zijn vastbesloten de zogenaamde 'generation Y' (de generatie tot 30 jaar oud) te activeren, dixit Pascal Vossius: "Hoewel jongeren vaak online bestellen, zijn we ervan overtuigd dat het live shoppen in de winkel zal blijven bestaan. Voorwaarde is wel dat je er beleving aan koppelt. Daarom pakken we uit met een doelgerichte actie, die twintigers op het lijf geschreven is. Zo blijven we dit jeugdig geweld aantrekken en boeien."

 

Concreet zijn er 6 begeerde prijzen te winnen, in een tijdspanne van 100 dagen. In chronologische volgorde:

 

25 VIP duo-tickets voor een

optreden  van  Stan Van Samang

*

25 VIP duo-tickets voor het nieuwe stadsfestival van Sint-Truiden op 21 juli (met Clouseau en Milk Ine)

*

2 party flights voor 2 personen naar Ibiza, samen met de populairste Dj's ter wereld: onze landgenoten Dimitri Vegas & Like Mike

*

1duo-ticket voor België-Italië, de openingsmatch van de Rode Duivels op het EK in Frankrijk

*

2x Duo Tomorrowland-tickets

*

3x Duo  Pukkelpop-tickets

 

"Deze actie past perfect in de langetermijnvisie van Sint-Truiden", besluit schepen Vossius. "Door doelgerichte citymarketing willen we shoppers uit heel Haspengouw (en daarbuiten) aantrekken. Alle jongeren zullen zich aangesproken voelen door deze actie. Voetballiefhebbers en dance-fanaten, maar ook liefhebbers van popmuziek of het alternatieve genre. Zo krijgt Shop & The City een jonger en hipper imago." Het is de bedoeling dat we elk jaar een '100 dagen actie' voor deze generatie uitwerken! Op die manier bereiken we hen concreet en doelgericht."

 

Hoe werkt het praktisch?

 

Wie kans wil maken om te winnen, heeft 100 dagen de tijd om een 'Shop & The City'-kaart te halen, te registeren en te scannen. Het gekende principe blijft  hetzelfde:

 

1.   Haal gratis een 'Shop & the City'-kaart af bij één van de deelnemende handelaars.

2.   Registreer je  kaart via www.shopandthecity.be  of via een tablet bij  de handelaar.

3. Scan je kaart bij elke aankoop die je doet in Sint-Truiden. Hoe vaker je scant, hoe groter de kans om een prijs te winnen.

4. Belangrijk! Vul al je gegevens correct in en zeker ook je emailadres en GSM-nr, op die manier kunnen we de winnaars vlot bereiken.

 

Liefhebbers kunnen ook de 'Shop & The City'-app downloaden, nadat ze hun kaart geregistreerd hebben. Op deze manier kan je vervolgens scannen met je smartphone, en is de kaart niet langer nodig.

 

Over Trud'or:

 

Vzw Trud'oris opgericht om de samenwerking te bevorderen tussen de Verenigde Handelaars, marktkramers, horecazaken,  Unizo en het stadsbestuur  van Sint- Truiden. Met dit gezamenlijke initiatief promoten we Sint-Truiden ais sfeervolle winkelstad en succesvolle evenementenstad. Nieuwe initiatieven worden uitgewerkt, bestaande evenementen geheroriënteerd .

 

Eline Laffut

Trud'Or

 

Jasper Hansen

Shop & The City

 

Tekst: Ingezonden

 

Terug naar overzicht | Terug naar "Regionaal nieuws" overzicht

Reacties
Sociale Media
TRUDO FM POLL
Ik luister naar Trudo Fm via
Sint-Truiden 105.2 FM
Livestream
ADVERTEERDERS
  • Hier Adverteren? 2
  • Pierard
  • S D B DIENSTENCHEQUE BEDRIJF
  • Impermo